Wizyta logopedy | Bezoek van een logopediste

W dniu 3 grudnia odbyło się w naszej szkole spotkanie z logopedą Anią Held.

Program spotkania obejmował spotkanie z rodzicami oraz udział logopedy w zajęciach z dziećmi i przeprowadzenie zabaw logopedycznych.

W trakcie spotkania z rodzicami pani Ania przedstawiła miniumum logopodeczne dla rodziców dwujęzycznych dzieci. Była gorąca dyskusja na temat trudności z wymową języka polskiego i wymiana doświadczeń o naszych dzieciach.

W trakcie zajęć z dziećmi pani Ania wykorzystała zawartość wielkiej walizki z grami i zabawami dla dzieci w różnym wieku. Dzieci były bardzo zainteresowane i chętnie uczestniczyły w zajęciach.

Dziękujemy za to ciekawe i edukacyjne spotkanie dla dzieci i rodziców.

Spotkanie było zorganizowane jako:

• projekt dofinansowany przez Ambasadę RP w Hadze z funduszy polonijnych Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP
  • projekt zorganizowany przez Forum Polskich Szkół w Holandii

Op 3 december vond er op onze school een presentatie en gesprek plaats met logopediste Ania Held.

Het programma van de bijeenkomst omvatte een ontmoeting met ouders en de deelname van een logopedist aan lessen met kinderen en het uitvoeren van logopedische spelletjes. Tijdens de ouderbijeenkomst presenteerde mevrouw Ania minimale logopedische informatie voor ouders van tweetalige kinderen. Er ontstond een verhitte discussie over moeilijkheden met de uitspraak van de Poolse taal en er werden ervaringen uitgewisseld over onze kinderen.

Tijdens de lessen met de leerlingen gebruikte mevrouw Ania de inhoud van een grote koffer met spelletjes en activiteiten voor kinderen van verschillende leeftijden. De kinderen waren zeer geïnteresseerd en deden graag mee aan de activiteiten.

Bedankt voor deze interessante en leerzame bijeenkomst voor leerlingen en ouders.

Deze bijeenkomst is als project

• medegefinancierd door de Ambassade van de Republiek Polen in Den Haag uit de fondsen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van de Republiek Polen
  • georganiseerd door het Forum van Poolse Scholen in Nederland