Agnieszka Czarnik

Onderwijsassistente Groep 2. Kolibries

Agnieszka Czarnik is, bij schrijven 33 jaar, moeder en echtgenote. Bijna 10 jaar geleden kwam ze naar Nederland. Ondanks zoveel jaren in het buitenland te hebben verbleven, zetten zij, haar man en zoon de Poolse tradities en gewoonten voort, waarmee Agnieska en haar man zijn opgegroeid en waaraan zij trouw zijn gebleven.

Sinds haar tienerjaren is zij betrokken bij het werken met kinderen, als ondersteuning tijdens buitenschoolse activiteiten en zomerkampen. Elk contact en werk met kinderen geeft haar veel plezier.

Met de start van haar zoon aan de Poolse school, raakte zij actief betrokken bij het leven van de school als hoofd van de ouderraad (organisatie van evenementen zoals de dag van Sint Andreas op school, lerarendag of het einde van het schooljaar). Nu draagt zij als Onderwijsassistente bij aan de lessen van Groep 2. Kolibries van docente Aleksandra Łukaszyk.

Samen met Aleksandra doen zij hun best om de leerlingen te geven wat ze nodig hebben. Zij weet hoeveel moeite ouders en leerkrachten steken in de opvoeding en het onderwijs van de kinderen en verzekert u met volledige verantwoordelijkheid dat er alles aan gedaan zal worden om ervoor te zorgen dat kinderen zich veilig en speciaal voelen op de Poolse School Nijmegen-Arnhem. Omdat: “Kinderen een hoop zijn, die keer op keer bloeit. Een project, dat altijd tot bloei komt, en een toekomst die altijd open blijft.”.