Evenement details:

21 maja Dzień Bolka i Lolka | 21 mei Dag van Bolek en Lolek

OBS De Tarthorst

Bolek i Lolek

Bolek i Lolek podróżują po Polsce. Ta książka była inspiracją do specjalnych zajęć: Dnia Bolka i Lolka.

W dniu Bolka i Lolka, starsi uczniowie zostali losowo podzieleni na grupy i odbyli wspólną podróż po Polsce. Dzieci odwiedziły i poznały następujące miasta: Poznań, Kraków, Warszawa, Łódź, Malbork i Białowieża. Była to wspaniała lekcja geografii, historii i wiedzy po Polsce. Przyda się na najbliższych wakacjach u dziadków.

Najmłodsze dzieci, z grupy Papużki, nie musiały podróżować by się świetnie bawić. Papużki puszczały bańki mydlane, biegały w parach z rodzicami i z ziemniakiem na łyżce.

Na koniec zajęć, dzieci zjadły lody i wspólnie zaśpiewały piosenkę dla mam.

--

Bolek en Lolek reizen door Polen. Dit boek was een inspiratie voor bijzondere activiteiten: Dag van Bolek en Lolek.

Op de dag van Bolek en Lolek werden de oudere leerlingen willekeurig in nieuwe groepen verdeeld en maakten ze samen een rondreis door Polen. De kinderen bezochten en leerden de volgende steden kennen: Poznań, Krakau, Warschau, Łódź, Malbork en Białowieża. Het was een geweldige les in geografie, geschiedenis en kennis in Polen. Lekker handig tijdens de volgende vakantie met grootouders.

De jongste kinderen van de Parkieten-groep hoefden niet te reizen om plezier te hebben. Parkieten maakten grote zeepbellen, renden in paren met hun ouders en met een aardappel op een lepel . Echt genoten.

Aan het einde van de les aten de kinderen een ijsje en zongen ze samen een liedje voor hun moeders.